Nasi specjaliści

Nasz zespół to grupa zaangażowanych i doświadczonych ekspertów, którzy pracują na rzecz poprawy dostępności dla wszystkich. Naszą misją jest tworzenie świata, w którym każdy, niezależnie od swoich indywidualnych potrzeb, może swobodnie korzystać z usług internetowych i fizycznych przestrzeni.


Nasi specjaliści zdobyli wiedzę i doświadczenie w różnych dziedzinach związanych z dostępnością, takich jak projektowanie interfejsów, programowanie, audyty dostępności, edukacja, i wiele innych. Dzięki temu jesteśmy w stanie świadczyć kompleksowe usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów.

Poznaj zespół naszych specjalistów:

Adam Kalbarczyk

Adam Kalbarczyk

Specjalista od dostępności

Prezes Zarządu Altix Sp. z o.o., absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na wydziale nauk historycznych i społecznych, autor pracy: „Działanie integracyjne wobec osób niepełnosprawnych na przykładzie programu Komputer dla Homera”. Studiował prawo (specjalizacja cywilna) na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Ekspert w dziedzinie wsparcia osób niepełnosprawnych i tyflorehabilitacji. Posiada osiem lat doświadczenia zawodowego w obszarze niepełnosprawności. Audytor dostępności stron internetowych (wg. Standardu WCAG 2.0 i 2.1) oraz dostępności obiektów (projektowanie uniwersalne). Od 2016 r. bierze regularny udział w posiedzeniach Parlamentarnego Zespołu ds. osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. Celem spotkań jest inicjowanie działań parlamentu, rząd oraz samorządów terytorialnych w celu ulepszenia rozwiązań prawnych dotyczących osób z dysfunkcjami wzroku oraz ich rodzin.

Posiadacz certyfikatów poświadczających doskonałą znajomość sprzętów specjalistycznych przystosowanych do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących (m.in. firm Freedom Scientific, Dolphin Computer Access, Optelec, Index Braille).

Wieloletni wolontariusz Fundacji Szansa dla Niewidomych, brał udział w wielu projektach m. in. „Mazowsze dostępne dla wszystkich” jako członek zespołu audytującego. Koordynował projekty m.in. „Historia Powstańcza dla wszystkich”, „Dostosowanie punktu konsultacyjnego Fundacji Szansa dla Niewidomych do potrzeb niewidomych beneficjentów” oraz projektu „TYFLOAREA – Świat dotyku i dźwięku! Czas na innowacyjną rehabilitację niewidomych” (RPO Woj. Mazowieckiego, Działanie 1.5. Rozwój przedsiębiorczości). Współautor publikacji dla niewidomych i słabowidzących kandydatów na studia w ramach projektu „Przyjazne uczelnie – przyjazne studia”.

Dagmara Cichos

Dagmara Cichos

Specjalistka od dostępności

Absolwentka Pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz Zarządzania Kadrami i Doradztwa Zawodowego w Wyższej Szkole Bankowej (wykształcenie wyższe magisterskie). Ukończyła szkolenia: „Profesjonalna obsługa klienta z elementami treningu twórczości oraz budowania misji wizji firmy” , „Technologia w komunikacji i edukacji”, „Obsługa sprzętu specjalistycznego wspomagającego pracę z komputerem osobom z dysfunkcją wzroku oraz sprzętu wspomagającego komunikację dla osób niepełnosprawnych”.

Od 2009 roku pracuje w firmie Altix jako menadżer i trener. Na co dzień współpracuje z osobami z niepełnosprawnością wzrokową, zajmuje się doborem rozwiązań tyfloinformatycznych dla osób niewidomych i niedowidzących, posiada wiedzę z zakresu projektowania uniwersalnego. Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi osób z niepełnosprawnościami. Od ponad 13 lat współpracuje z Fundacją Szansa dla Niewidomych jako doradca zawodowy, trener, autorka artykułów do czasopisma „HELP”.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w nowoczesnej rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku. Prowadzi warsztaty i poradnictwo z zakresu doradztwa zawodowego, treningu kompetencji miękkich. Współpraca z fundacjami działającymi w środowisku osób niewidomych i niedowidzących i propagowanie świata otwartego dla niewidomych. Prowadzi liczne warsztaty dotyczące nowoczesnych technologii tyfloinformatycznych oraz rozwiązań dla różnych grup niepełnosprawności.

W przebiegu kariery zawodowej brała udział w wielu projektach szkoleniowych, m.in.: „Świat dotyku i dźwięku bez tajemnic – zwiększenie kompetencji i umiejętności otoczenia osób niepełnosprawnych” (dwie edycje w roku 2018 i 2019), ,,Świat otwarty dla niewidomych. Warsztaty z zakresu dostępności przestrzeni i informacji dla niewidomych oraz ich otoczenia”, „Biblioteki otwarte dla wszystkich – szkolenia dla bibliotekarzy z obsługi niepełnosprawnego czytelnika i promocji”, Aktywna Warszawa – program wsparcia społeczno-zawodowego rodzin z osobami z dysfunkcją wzroku" (przeprowadzenie diagnozy zawodowej oraz opracowanie Indywidualnych Planów Działań o charakterze zawodowym dla uczestników projektu), przeprowadzenie warsztatów poświęconych technologiom wspomagającym (asystującym) dla osób z niepełnosprawnościami dla Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie województwa kujawsko-pomorskiego” (przygotowanie materiałów szkoleniowych z zakresu obsługi komputera i Internetu dla osób pełnosprawnych, niewidomych, niedowidzących, z niepełnosprawnością ruchową), „Kwalifikacje drogą do pracy! - nowoczesna aktywizacja zawodowa osób z dysfunkcją wzroku” (doradztwo zawodowe), „Tyflopunkty gwarancją kompleksowej samodzielności osób z dysfunkcją wzroku!" (doradztwo zawodowe), „Niewidomi biznesmani – czas na własną firmę” (rekrutacja beneficjentów).

Justyna Muszalska

Justyna Muszalska

Specjalistka od dostępności

Z wykształcenia socjolog, posiada ponad 3-letnie doświadczenie w tematyce dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. Specjalizuje się w tematyce standardów dostępności cyfrowej.

Posiada doświadczenie w prowadzeniu audytów stron internetowych zgodnie ze standardami m. in. WCAG 2.1. Koordynowała ogólnopolski projekt szkoleniowy „Biblioteki otwarte dla wszystkich” dotyczący dostępności bibliotek publicznych dla osób niepełnosprawnych (dostępność budynków, strony internetowej, zbiorów bibliotecznych, posiadany sprzęt, przygotowanie pracowników do obsługi osób niepełnosprawnych, organizacja imprez dla osób niepełnosprawnych), refundowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W przebiegu zatrudnienia zdobyła wiedzę dotyczącą dostępności architektonicznej budynków oraz prowadziła szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej, obsługi osób niepełnosprawnych oraz obsługi nowoczesnych technologii tyfloinformatycznych.

Henryk Rzepka

Henryk Rzepka

Specjalista od dostępności

Kierownik Działu Informatyczne igo i Audytów w firmie Altix. Niewidomy informatyk, tyflopedagog. Wieloletni nauczyciel w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach. Absolwent Wydziału Filozofii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Informatyki na Wydziale Matematyki na Uniwersytecie Łódzkim, Informatyki na wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej na Wydziale Fizyki Technicznej na Politechnice Łódzkiej oraz tyflopedagogiki na Wydziale Rewalidacji i Resocjalizacji w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnejm. Marii Grzegorzewskiej.

Od ponad 10 lat pracuje w firmie Altix jako Informatyk / Programista, a następnie Kierownik Działu Informatycznego i Audytów. Odpowiada za polskie wersje programów i urządzeń z zakresu technologii dostępowych, między innymi JAWS, MAGic, OpenBook, PAC Mate, Plextalk, itp. Jest autorem modułu do dwukierunkowej translacji wyrażeń matematycznych z MathMl na brajlowską notację Epheser’a. Jest też twórcą modułu przekształcającego dokumenty elektroniczne na format DAISY.

Od wielu lat zajmuje się dostępnością cyfrową oraz architektoniczną. Zajmuje się też szeroko rozumianym projektowaniem uniwersalnym oraz dostępnością przestrzeni publicznej, dokumentów elektronicznych oraz adaptacją publikacji czarnodrukowych. Przeprowadził wiele audytów dostępności stron internetowych i budynków publicznych oraz brał udział w konsultacjach i prowadził szkolenia w projektach realizowanych m.in. dla Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju.

Kierował merytorycznie projektem „Strażnicy dostępności” realizowanym w 2008 roku przez Polski Związek Niewidomych. W 2014 roku, brał udział w projekcie realizowanym przez Fundację Szansa dla Niewidomych współfinansowanym ze środków Ministerstwa Cyfryzacji pod nazwą „Postaw na dostępność”, w 2018 r. sporządził dokument „Ekspertyza w zakresie zapewnienia dostępności przestrzeni publicznej, w tym infrastruktury drogowej i kolejowej, mając na względzie koncepcję uniwersalnego projektowania”, w 2019 roku.

Prowadził dla Ministerstwa Zdrowia szkolenia z przeprowadzania audytów (komponenty: architektoniczny, cyfrowy, komunikacyjny, organizacyjny) w szpitalach i placówkach POZ w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, a w 2020 roku., również dla Ministerstwa Zdrowia, realizował audyty szpitali i placówek POZ. Specjalizuje się w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji osób niewidomych, niedowidzących i głuchoniewidomych.

Jest autorem publikacji i artykułów na temat dostępności materiałów dydaktycznych, dokumentów i stron internetowych oraz przestrzeni publicznej. W swojej karierze zawodowej przeprowadził liczne szkolenia, m.in. z zakresu: dostępności architektonicznej i cyfrowej, obsługi i praw osób niepełnosprawnych, obsługi urządzeń i technologii asystujących.

Tomasz Kuklewski

Tomasz Kuklewski

Specjalista od dostępności

tutaj znajdować będzie się biografia

Wiktoria Lidzka

Wiktoria Lidzka

Specjalistka od dostępności

tutaj znajdować będzie się biografia

Igor Busłowicz

Igor Busłowicz

Specjalista od dostępności

tutaj znajdować będzie się biografia

Michał Ignasiak

Michał Ignasiak

Specjalista od dostępności

tutaj znajdować będzie się biografia

aplikacja dostępowa